Reclama

vineri, 11 martie 2011

Popper Peter :Budha si dogmele bisericesti


------------


In primul rand as vrea sa va povestesc ca eu sunt evreu si in familia mea sunt si  rabbini , Cu toate aceasta  atunci cand aveam doar 10 ani , tata-l meu m-a dus la Selva Raja
Yesudian , care era un maistru de yoga la Budapesta
(in 1943 ).Yesudian era un hindu din Madras .Cu ochii unui copil acest maistru yoga ere un om foarte interesant . Incepind de aici eu nu mai puteam sa ma despart de
religiile din orient .In anul 1971 am reusit sa fac prima calatorie in India .Pana in anul 1979 am mai facut multe ori vizite in India .Dupa aceasta m-am hotarat ca trebuie sa scriu despre intelepciunile care am invatat in orient. In primul rand am scris cartea :” Pe caile interioare a sufletului omenesc .”
In aceasta carte am publicat , printre altele , 5 exercitii pentru a tine viata sentimentala in limitele normale . Fiecare exercitiu tine cate 5 minute sa le faci .Este un program care trebuie respectat .
Aceste exercitii au menirea sa corecteze obiceiurile  gresite pe care ti-ai facut atunci cand erai intr-o situatie enervanta . Exercitiile dezvolta memoria , atentia si capacitatea de a pune in ordine logica lucrurile.
Fiind exercitii pentru psihic , si nu tablete pentru psihic , aceste exercitii trebuiesc facute cel putin 6 luni ca sa obtineti un rezultat .
Dar nici partea cealalta monedei nu este recomandat : adica sa faci din exercitii un fel de obsesie .Pentru aceasta va dau un exemplu .Buddha s-a speriat atunci cand a observat ca ucenicii lui incepe sa faca DOGME ( !!! ) din invataturile sale.
Atunci Buddha a povestit o  intamplare  prin care ucenicii sa inteleaga de ce nu sunt folositoare dogmele bisericesti :
  Un calator ajunge la un rau foarte lat . Ar fii o nebunie ca sa incerce sa treaca pe partea cealalta prin innot .
De aceasta  , calatorul construieste o pluta . Astfel el ajunge pe partea cealalta a raului . Buddha intreaba pe ucenici : este intelept calatorul daca in continuarea drumului el va cara pe spate pluta , avand motivul ca a fost folositor ?


Alte articole interesante gasiti aici   http://beyaas.blogspot.com « inapoi