Reclama

sâmbătă, 30 octombrie 2021

Cele mai ciudate legi de circulatie din Lume

------------

Știți cantitatea de cartofi pe care aveți voie legal să o transportați?




De obicei nu este reglementat cantitatea de cartofi pe care puteti sa o transportati ,dar acest lucru o mare preocupare cu consecințe costisitoare pentru șoferii din New South Wales, Australia. Legile de conducere sunt influențate de mașinile dintr-o anumită națiune, de oamenii care le conduc și de mediul în care operează.

În timp ce aproape fiecare țară interzice viteza și conducerea sub influența alcoolului, unele aplică reguli aparent mai ciudate scrise pentru a aborda probleme locale specifice. Așa au ajuns parlamentarii din întreaga lume să fie nevoiți să ia în considerare cartofii, căștile,telefoanele de mobil.

Am sortat prin mituri și legende pentru a găsi cele mai ciudate legi de conducere din lume:




Australia: încuie-ți mașina
În unele state australiene, cum ar fi New South Wales, legea dictează șoferii trebuie să blocheze vehiculul lor imediat după ce a părăsit-o în cazul în care acestea sunt de gând să rătăcească mai mult de aproximativ 10ft departe de ea. Ele sunt, de asemenea, necesare pentru a asigura ferestrele, un termen care înseamnă închiderea lor sau lăsându-le deschise cu nu mai mult de aproximativ trei sferturi de inch. Desigur, aceste legi nu se aplică mașinilor care nu au încuietori sau ferestre, cum ar fi un Mini Moke sau un Jeep Wrangler fără un top.




Australia: înregistrați-vă cartofii
Legea de marketing a cartofilor a trecut în Australia în 1946 care ,interzice șoferilor care nu fac parte din Potato Marketing Corporation sau unul dintre agenții săi ,de la  transportă peste 50 kg de cartofi. Agenții de aplicare a legii nu trebuie să transporte o balanta ; li se permite să estimeze greutatea la gramada. Cei care au încălcat această lege în anii 1940 au riscat amenzi mari, dar nu există dovezi că aceasta este încă pusă în aplicare în 2021.

Bahrain: mergi la închisoare
În Bahrain, oamenii legii pot condamna la închisoare pentru aproape fiecare infracțiune de trafic. Cineva care trece un semnal  roșu riscă să stea până la șase luni de închisoare, să plătească o amendă de 500 de dinari (aproximativ 1100 de euro) sau să primească cele două sancțiuni. Deteriorarea proprietății în timp ce este semnal  roșu se pedepsește cu până la un an de închisoare și o amendă care poate ajunge la 3000 de dinari (aproximativ 7200de euro).

China: e joc de noroc de a conduce vehicule
Autoritățile chineze plafonează vânzările de mașini noi în funcție de tipul de combustibil, în încercarea de a reduce poluarea aerului și congestia traficului. În 2019, Comisia de Transport de la Beijing a permis 60.000 de vehicule cu energie nouă (majoritatea mașini electrice) și 40.000 de modele cu piston pe drumurile orașului. Șoferii participă la un sistem de loterie pentru a câștiga dreptul de a cumpăra o mașină; șansele de a câștiga sunt de aproximativ unu la 500.

Cipru: mânca înainte de a pleca
Cipru interzice șoferilor să bea la volan, chiar dacă este dintr-o sticlă de apă. Mâncarea în timpul conducerii este, de asemenea, ilegală, deoarece șoferii trebuie să țină ambele mâini pe volan în orice moment. Și, la fel ca multe țări scandinave, Cipru le cere șoferilor să aibă farurile aprinse în orice moment.

Franța: adu-ți propriul fiola de verificat alcoolemie
Șoferii francezi au fost obligați să transporte o fiola de verificat alcoolemie neutilizat în mașina lor din 2013. În timp ce șoferii care au ales să nu cumpere unul inițial riscau să primească o amendă de 11 euro , sancțiunea nu a ajuns în versiunea finală a legii, astfel încât nu există nicio sancțiune. Ofițerii de control al traficului sunt obligați  de a folosi respirația lor proprii pentru a verifica nivelul de alcool.

Franța: fără licență, fără nicio problemă
Este perfect legal să conduci fără permis de conducere în Franța. Important  este că trebuie să ai peste 14 ani și să ai permis de funcționare ceea ce este, în esență, o motoretă pe patru roți. Mașinile fără licență sunt limitate la 8 CP . Producătorii trebuie să țină cont și de restricțiile de greutate. Aceste mașini mici, zgomotoase, ușor de lente și prea scumpe sunt comune pe drumurile franceze.

. Germania: păstrați rezervorul plin
Este ilegal să rămai fără combustibil pe rețeaua Autobahn din Germania. Autoritățile consideră că rămânerea fără combustibil o problemă care poate fi prevenită, subliniind în același timp că oprirea pe marginea unui drum care de multe ori nu are limită de viteză este extrem de periculoasă. Amenda pentru rularea fara combustibil poate ajunge la € 70 .

Japonia: fii atent când este umed
Șoferii japonezi trebuie să se gândească de două ori înainte de a conduce printr-o baltă. Legea prevede că trebuie să aibă opritoare de noroi montate pe masina lor, reduce viteza lor și / sau să ia alte măsuri înainte de a trece prin apă sau noroi pentru a se asigura că nu stropesc  pietoni cu ea.

Japonia: nu mergeți cu un om beat
Japonia ia extrem de în serios conducerea în stare de ebrietate. Conducerea sub influența alcoolului este evident ilegală, dar pasagerii riscă până la trei ani de închisoare și o amendă maximă de 500.000 de yeni (aproximativ 4200 de euro) dacă urcă într-o mașină condusă de un șofer beat.

Mongolia: conduceți ceea ce doriți
Mongolii conduc pe partea dreaptă a drumului, dar aproximativ 48% din mașinile înmatriculate în țară sunt conduse pe dreapta. Această cifră urcă până la 55% în Ulaanbaatar, capitala. Un amestec uniform de mașini cu tracțiune pe dreapta și pe stânga este pe cât de haotic pe cât pare, iar oficialii iau în considerare restricțiile de import.

Africa de Sud: rămâi în masina in caz de accident
Deși nu este atât o lege decat o sugestie, autoritățile din unele părți mai dure ale Africii de Sud îi îndeamnă pe șoferi să nu coboare din masina in caz de accident. Este mai sigur să stați în mașină și să cereți ajutor decât să vă plimbați pe marginea drumului și să riscați să fiți jefuiți, loviți sau amândoi.


Rusia: păstrați masina curată
Este posibil să fi citit că este ilegal să conduci o mașină murdară în Rusia; asta nu este adevărat. La Moscova, șoferii riscă să fie opriți și amendați dacă plăcuța de înmatriculare este acoperită de murdărie, sare sau pietriș rutier, dar nu sunt de natură să păstreze restul mașinii curate. Interesant este că polițiștii au profitat uneori de zvonul de a amenda (sau de a primi mită ) șoferii care nu au oprit la o spălătorie auto în câteva săptămâni. 

Elveția: nu  spălați masina  acasă
În Elveția, unde ceea ce nu este ilegal este în general obligatoriu, șoferii nu au voie să-și spele vehiculul pe alee sau în fața reședinței lor. Guvernul nu are nimic împotriva mașinilor curate; legea interzice pur și simplu cetățenilor elvețieni să arunce orice ar putea contamina apa din sistemul de canalizare, inclusiv, dar fără a se limita la săpunul folosit pentru spălarea mașinilor.

Thailanda: păstrați-vă cămașa
In Thailanda este cald și umed, dar asta nu este o scuză valabilă pentru a conduce fără o cămașă. E împotriva legii să mergi fără cămașă într-o mașină, pe un scuter și chiar pe bicicletă. În 2014, autoritățile i-au avertizat pe turiștii ,poftiți de soare că legea li se aplică și lor și au numit mersul fără cămașă atât ilegal, cât și nepoliticos.


Statele Unite ale Americii: plimbare în remorca
Șoferii din Hawaii au voie să transporte pasageri în partea din spate a camionetei lor atunci când sunt îndeplinite anumite condiții. Acestea trebuie să aibă cel puțin 12 ani și toate locurile din cabină trebuie ocupate. Este o practică comună și controversată în stat. Unii susțin că este inofensiv și face parte din tradiția statului, în timp ce alții subliniază că este un mod spectaculos de periculos .