Reclama

sâmbătă, 25 septembrie 2021

5 motive sa te indragostesti de Minotti

------------

Minotti aduce înapoi stiluri din trecut pentru a le combina cu estetica modernă pentru a crea o narațiune contemporană pentru mobilierul de design.




Iată de ce există cinci motive puternice pentru a cădea într-una dintre cele mai prețuite și îndrăgite mărci din Italia - Minotti.
1.Brandul are 70 de ani vechime și inca este  puternic pe piata
Zeci de ani de experiență în realizarea unora dintre cele mai bune produse de tapițerie „Made In Italy” din lume. Din 1948, compania fondată de Alberto Minotti s-a concentrat pe furnizarea de designuri de mobilier contemporane de înaltă calitate, proiectate și fabricate în Italia și livrate în întreaga lume în 64 de țări cu o rețea de 39 de magazine emblematice. Astăzi, Minotti este condus de cei doi fii capabili ai lui Alberto, Renato și Roberto Minotti. Din 1998, cei doi frați au fost responsabili pentru strategia corporativă a mărcii, în timp ce viziunea sa creativă este condusă de directorul său creativ Rodolfo Dordoni.

2.Fa cunostinta cu mesterul




Relația lui Rodolfo Dordoni cu Minotti a început în 1997 și a rezistat testului timpului. Născut în 1954 la Milano, Dordoni a absolvit diploma de arhitectură la Politehnica din Milano în 1979. De atunci, Dordoni a avut deja un impact în stabilirea direcției de artă și a identității corporative pentru multe mărci de mobilier de înaltă calitate din Italia, cum ar fi Artemide, Cappellini, Fortana Arte, Foscarini, Roda și lista continuă. Din 1998, Dordoni a împărtășit aceleași principii estetice și stiluri creative în care frații Minotti cred cu tărie și fabrică cele mai bune produse „Made In Italy”, care sunt venerate în întreaga lume. Dordoni a urmărit creșterea stratosferică a lui Minotti în industria mobilei, în principal pentru că înțelege cum să pună o colecție frumoasă de piese de mobilier în fiecare an pentru Salone del Mobile. În 2010, „Senza Tempo” a lui Dordoni a fost preluat de capetele de design de pretutindeni. Colecția a fost apreciată pentru abilitatea sa de a se căsători cu estetica trecutului cu prezentul, în timp ce canalizează un stil viitor-înainte, care rămâne atemporal. Colecția rafinată a fost amintită pentru materialele sale sofisticate, confortul etern, materialele de înaltă calitate și durabilitatea produsului.

3.Cele mai bune scaune




Caracterizat prin estetica sa liniară care garantează flexibilitate și personalizare, sistemul de canapele Hamilton a parcurs un drum lung. Este o adevărată icoană aparținând lui Minotti. Proiectat în 2004 de Rodolfo Dordoni, a suportat aproape două decenii de versatilitate durabilă. Utilizată pe scară largă în multe spații rezidențiale, corporative și comerciale, această canapea atemporală oferă o gamă variată de combinații modulare, baze și alegeri de țesătură / piele pentru a oferi pradă consumatorului. Unul dintre detaliile cele mai prețuite ale lui Hamilton este modul în care baza stă atât de aproape de podea. De fapt, cel în care baza sa din metal, cu finisaj de nichel negru, ajută la caracterizarea structurii, care este ușor ridicată de pe podea, ca un cadru care rulează de-a lungul întregului perimetru al sistemului. În cele din urmă, familia Hamilton oferă acum 53 de elemente modulare, astfel încât întregul sistem este dinamic și flexibil pentru a satisface o gamă largă de medii pentru întâlniri la domiciliu, birou, comerciale și / sau ospitalitate.

4.Scaune iconice





Nu uita acest scaun de la Minotti. Conceput în 2004, scaunul Cesar este atât multifuncțional, oferind în același timp o estetică contemporană care se simte atât de potrivită pentru vremurile noastre. Poate fi folosit ca puf sau măsuță de cafea pentru un decor interior. În 2013, a fost născută versiunea „în aer liber”. A ajutat la colecția de piese de mobilier Minotti în aer liber, iar atracția sa veșnică a însemnat că ar putea amenaja terase și verande în timp ce suportă toate elementele cu materialul său poliuretanic structural Baydru 60, stabil la UV.

5. 2020 si dincolo de acest an   




În timp ce COVID-19 a avut un impact negativ la Salone del Mobile 2020, Minotti a fost hotărât să își vândă colecția 2020. Și a făcut-o! Dordoni a reunit unii dintre cei mai buni designeri - Nendo, GamFratesi, Christophe Delcourt, Marcio Kogan / studio mk27 - pentru a proiecta articole de mobilier în stil modernist pentru a înfrumuseța această colecție. Unele dintre caracteristicile cheie ale acestei colecții au fost utilizarea notabilă a unui savoir-faire sartorial de înaltă calitate găsit în haute couture, pentru a fi utilizat într-o gamă de produse Minotti. Noile sisteme de scaune, scaune și piese de mobilier tapițate se caracterizează prin puritatea formelor și volumelor lor, definite de geometrii riguroase cu un aspect arhitectural. Colecția este un semn al stilurilor de mijloc de secol ale alchimizării din California cu formele minimaliste inerente desenelor japoneze. În multe dintre piese, veți asista la un nivel ridicat de măiestrie sartorială în elementele de așezare, susținute de referințe de stil care revin în anii 50, 60 și 70. Uită-te mai departe și vei observa suprafețe marmorate, lemn luxos sau chiar luciul de alamă amestecat cu piele și țesături. Diavolul este clar în detalii! Acesta este un brand care privește mereu spre viitor, în timp ce își îmbrățișează trecutul. 

Bentley: Maestru arhitect în domeniul producției de mașini

------------
Proiectarea unei mașini seamănă foarte mult cu proiectarea unei clădiri - măiestria este linia directă pentru Bentley și Yip Yuen Hong

 
YIP YUEN HONG


De mai bine de un secol, Bentley a fost sinonim cu luxul pur. Mulți din lume aspiră să dețină unul dintre vehiculele sale, deoarece calitatea și prestigiul pe care le conferă sunt egale. Și datorită poziției sale înalte pe piață, foarte puțini producători auto din lume pot proclama că are același statut ca și Bentley.

Fără îndoială, mașinile de la Bentleys sunt construite având în vedere confortul excepțional, performanța de top și măreția. Fiecare mașină din fabricația sa din Crewe, Anglia de Nord-Vest, implică atingerea umană. Iată ce diferențiază luxul de omologii săi comercializați. În centrul companiei, este vorba de furnizarea de măiestrie și performanță de neegalat clienților săi. Pentru a atinge acest standard de excelență, mii de meșteri cu înaltă calificare sunt implicați în fiecare aspect al fabricării fiecărei mașini.

Meșteșugul este un aspect important al designului și depășește limitele pentru a include o serie de industrii. În arhitectură, construcția și proiectarea unui proiect sunt primordiale, dar la fel de importantă este și intenția care se află în spatele procesului creativ.

O clădire bine proiectată este una care verifică toate cerințele din rezumat, dar ia în considerare și aspectele intangibile. Aici intră în joc factorul uman - „umanizând” clădirile astfel încât să fie de dorit să trăiască.

Nimeni nu înțelege acest lucru ca arhitectul premiat Yip Yuen Hong. Beneficiar de patru ori al prestigiosului Premiu pentru design al președintelui, designerul înțelege pe deplin ce înseamnă un bun design. Abilitatea de a personaliza o experiență este culmea luxului, iar această calitate este o trăsătură comună între Bentley și Yip.

Manifestarea fizică a acestui punct comun este Bentley Bentayga V8. Acest SUV de lux este întruchiparea a ceea ce este măiestria pentru marca britanică și Yip și excelează în trei domenii distincte: performanță, confort și lux.




Alimentarea motorului Bentayga este motorul său V8 cu două turbocompresoare, capabil să atingă 0 până la 100 km / h în doar 4,5 secunde. Caracteristicile Bentley ale cuplului fenomenal la turații reduse ale motorului și rezerve ample de putere sunt spectaculoase, acesta poate atinge maximum 770 Nm la o turație a motorului sub 2.000 rpm.

Exteriorul Bentayga prezintă un aspect muscular, cu umeri largi. Privit din față, SUV-ul emană un aer de eleganță datorită grilei largi flancate de farurile din cristal tăiat. Iar cele patru roți cu două spițe de 21 inci asigură o călătorie lină și luxoasă.

Mutându-vă în interiorul Bentayga, aici este expus artizanatul la maximum. Una dintre cele mai izbitoare caracteristici ale unui interior Bentley este inelul de furnir care înconjoară cabina. Folosind ceea ce este cunoscut sub numele de potrivire a oglinzilor, meșterii talentați de la Bentley folosesc foi de furnir preluate din aceeași secțiune a unui singur copac pentru a crea un model continuu de cereale care sună șoferul și pasagerii.

Între timp, tapițeria cabinei folosește aproximativ 15 piei de piele, toate culese manual din turme care pășunează deasupra nivelului mării în Europa de Nord. Bentley se mândrește cu faptul că nu folosește înlocuitori din piele de plastic în mașinile sale.


Piei suple din piele au un plus de fler prin diferitele modele de țesut. Stilurile includ cusături decorative de contrast, cusături manuale și broderii. Proprietarii pot chiar să ia lucrurile la un pas, optând pentru micro conducte în loc de conducte convenționale. Lucrările de detaliere de aici reflectă angajamentul lui Bentley față de măiestrie rafinată și toate acestea sunt realizate manual. Doar prin abilitățile magistrale ale meșterilor din Crewe pot fi îndeplinite cerințele stricte ale Bentley.

A putea personaliza o mașină Bentley face parte din experiența clienților de la marca britanică. Nevoile fiecărui proprietar sunt unice, iar Bentayga poate fi comandat pentru a corespunde acestor cerințe precise. Echipa va oferi recomandări pentru orice modificare și va face mașina cu adevărat a lor.

Yip este familiarizat cu acest etos. Proiectele sale finalizate, cum ar fi Martin Modern și la 44 Kasai Road, sunt reprezentative pentru viziunea arhitectului despre măiestrie. Acesta din urmă a câștigat chiar și Clădirea Anului la Singapore Institute of Architects ’Architectural Design Awards în 2019.

„Pentru a crea o arhitectură bună, trebuie să înțelegeți natura umană și modul în care oamenii folosesc spațiul. În cele din urmă este doar pentru oameni, așa că vreau să creez locuri și case bine lucrate, care sunt construite pentru a rezista ”, spune Yip.

În cele din urmă, atât pentru Bentley, cât și pentru Yip, măiestria este crearea de produse de lungă durată, care nu sunt extravagante și ciudate - este vorba despre un lux subestimat care nu necesită nicio introducere.

Ceasul Rolex testat in conditii extreme

------------

Ceasuri robuste și fiabile, care funcționează impecabil pentru fiecare anotimp și conditii



Înscris pe fiecare cadran al unei Oyster, Perpetual înseamnă mult mai mult decât o mișcare de ceas cu înfășurare automată. Este un spirit pur Rolex - unul care definește trecutul fabricanței elvețiene, își modelează prezentul și își direcționează viitorul. Este o promisiune către îmbunătățirea continuă și excelența durabilă. Întruchipând această promisiune :

1. Rolex Oyster Perpetual Submariner Date,
2. Oyster Perpetual Milgauss, 
3.Oyster Perpetual Sky-Dweller
4. Oyster Perpetual Yacht-Master

 sunt ceasuri robuste și fiabile care completează personalitățile îndrăznețe care se ocupă nu numai de propriile lor destine, ci și de propriile organizații sau profesii.

O astfel de personalitate a fost Hans Wilsdorf, vizionarul fondator Rolex al cărui flux de invenții a schimbat lumea. Printre cele mai importante invenții sale a fost cazul Oyster, care a constituit o etapă importantă în istoria ceasorniciei contemporane. „Profețesc că Oyster va populariza purtarea ceasurilor de mână cu bărbații mai mult decât a făcut orice altceva”, a spus el, după lansarea ceasului Oyster în 1926. „Pur și simplu îți păstrezi Oyster-ul pe încheietura mâinii orice se întâmplă și nu va fi niciodată să te piardă ”. O promisiune onorată în timp, care ar duce la alegerea Oyster-ului și la care s-au bazat numeroși pionieri - de la cățărătorii celor mai înalte vârfuri până la exploratorii celor mai adânci zone ale oceanelor. Chiar și astăzi, se poate adapta la orice mediu, păstrând timpul perfect.

Rolex Oyster Perpetual Submariner Date



Ca parte a relației strânse cu lumea din jurul nostru și a apariției unor noi domenii de activitate, cum ar fi aviația civilă și explorarea subacvatică, Rolex a dezvoltat ceasuri cu instrumente „Professional” în anii 1950. Aceste ceasuri au caracteristici deosebit de utile pentru activități în medii solicitante și adesea extreme, care necesită echipamente robuste și fiabile. La acea vreme, Rolex a jucat un rol important în dezvoltarea și fabricarea ceasurilor de mână cu cronometru impermeabil, în special datorită carcasei Oyster, care a fost brevetată în 1926.

Întrucât Rolex a dorit să creeze un ceas care să răspundă cât mai aproape de nevoile practice ale scafandrilor, în anii 1950 a început un proces experimental care a implicat multe colaborări de succes cu pionieri de scufundări. Experimentele efectuate și progresele tehnice ulterioare au condus la introducerea Submarinerului, primul ceas de mână pentru scafandri impermeabil la o adâncime de 100 de metri (330 de picioare), apoi la 200 de metri (660 de picioare) în 1954 și echipat cu un sistem rotativ gradat cadru pentru a afișa timpul de scufundare. În 1969, funcția dată a fost adăugată, ceea ce a făcut prima apariție a Datei submarinului. Până în 1979, impermeabilitatea sa a fost extinsă la 300 de metri (1.000 de picioare).

Actualizate continuu pentru a prezenta ultimele inovații tehnice ale Rolex, noua generație Submariner și Submariner Date sunt echipate respectiv cu calibru 3230 - lansat în 2020 - și calibru 3235. Dezvoltate și fabricate de Rolex, mișcările au performanțe remarcabile în ceea ce privește precizia, rezerva de putere , rezistență la șocuri și câmpuri magnetice, comoditate și fiabilitate.




De la debutul său în 1969, Oyster Perpetual Submariner Date a rămas un paragon al adaptabilității. Dispunând de o carcasă reproiectată, puțin mai mare, de 41 mm, Submariner Date este cea mai recentă generație a celui mai popular ceas de scafandru din lume. De-a lungul timpului, atracția Datei submarinului s-a extins cu mult dincolo de adâncurile marine. Cu performanțele lor dovedite, aceste ceasuri cu instrumente au devenit emblematice ca fiind ceasul preferat pe uscat ca subacvatic. Legibilitatea și fiabilitatea sunt cheia succesului Datei submarinului, deoarece, atunci când scufundați, a putea citi ora cu certitudine absolută este o chestiune de supraviețuire. Prin urmare, cadranul Datei submarinului este conceput pentru a fi curat și neechivoc. Mâinile orelor și minutelor, clar diferențiate ca dimensiune și formă, sunt acoperite sau umplute cu un material luminescent care emite o strălucire albastră de lungă durată în condiții de întuneric; aceasta se numește afișajul Chromalight. Marcatorii orelor în forme geometrice simple - triunghiuri, cercuri și dreptunghiuri - și mâinile largi ale orelor și minutelor permit citirea instantanee și fiabilă pentru a preveni orice risc de confuzie sub apă.

Markerul zero triunghiular de pe cadrul rotativ unidirecțional al Submariner Date este vizibil în întuneric datorită unei capsule care conține același material luminiscent. Brevetat de Rolex, inserția Cerachrom este fabricată din ceramică extrem de dură, practic rezistentă la zgârieturi, a cărei culoare nu este afectată de razele ultraviolete. În plus, datorită compoziției sale chimice, ceramica de înaltă tehnologie este inertă și impermeabilă la coroziune. Gradările și numerele sunt turnate în ceramică și acoperite cu aur sau platină utilizând un proces PVD (Depunere fizică de vapori).

Rolex Oyster Perpetual Milgauss





Construit ca un tribut adus științei, Oyster Perpetual Milgauss este probabil ceasul perfect pentru secolul 21. Creat pentru oamenii de știință, ingineri și tehnicieni a căror muncă îi aduce în contact cu câmpuri magnetice care pot perturba performanța ceasurilor mecanice, Milgauss a fost conceput pentru a rezista la interferențe de până la 1.000 gauss - unitatea de măsură folosită anterior pentru inducția magnetică - datorită un scut magnetic brevetat de Rolex care protejează mișcarea. Acest lucru este important deoarece fiabilitatea și precizia unui ceas mecanic standard sunt afectate de un câmp magnetic cuprins între 50 și 100 gauss (sau 0,01 tesla, conform unității de măsură actuale). Ca exemplu general, puterea câmpului magnetic al unui magnet obișnuit de afiș la o distanță de 5 mm este de aproximativ 200 gauss. Rolex a depășit această problemă cu o inovație brevetată: un scut magnetic care protejează mișcarea. Lansat în 1956, Milgauss a devenit cunoscut în special ca un ceas purtat de oamenii de știință de la Organizația Europeană pentru Cercetare Nucleară (CERN) din Geneva.

Din punct de vedere estetic, Milgauss, cu o carcasă de 40 mm, se remarcă prin mâna sa distinctivă portocalie în formă de fulger, inspirată de modelul original. Unul dintre ceasuri are și un cristal de safir verde, o noutate în ceasornicarie.

Înconjurat cât suntem de zgomotul electromagnetic al instrumentelor noastre digitale, Oyster Perpetual Milgauss le ia pe toate cu pas și cu un strop de stil. Cu liniile sale curate și mâna de secunde portocalie evocatoare, în formă de fulger pentru a face ecou modelului original, Milgauss este recunoscut dintr-o privire. Cadranul Z-Blue al lui Milgauss nu numai că face ceasul recunoscut instantaneu, ci și iconic, deoarece este o caracteristică exclusivă doar pentru acest model. Completând fața uimitoare a ceasului, indicatoarele și orele din aur alb de 18 ct și umpluturile sunt pline cu Chromalight, cu mâna secundelor lăcuită portocalie.

Astăzi, mai multe inovații contribuie la rezistența Milgauss, o bijuterie tehnologică. Cea mai notabilă dintre acestea este scutul magnetic din interiorul carcasei Oyster. Fabricat din două aliaje feromagnetice, acest scut înconjoară și protejează mișcarea. Este gravat cu un „B” cu o săgeată deasupra acestuia, simbolul densității fluxului magnetic. Această invenție a fost brevetată de Rolex în 1956 și de atunci a fost îmbunătățită în continuare. De asemenea, marca a îmbunătățit două dintre părțile cheie ale mișcării, oscilatorul și roata de evacuare; din 2007, acestea au fost realizate din materiale paramagnetice. Incorporat în carcasa Oyster, calibrul 3131 are un resort albastru Parachrom, fabricat de Rolex într-un aliaj paramagnetic. Insensibil la câmpurile magnetice, resortul Parachrom oferă o mare stabilitate în fața variațiilor de temperatură și rămâne de până la 10 ori mai precis decât un resort tradițional în caz de șocuri. Acesta este echipat cu o bobină Rolex, asigurându-i regularitatea în orice poziție, și are o roată de evacuare paramagnetică realizată din nichel-fosfor.

Rolex Oyster Perpetual Sky-Dweller




O minune tehnică, Oyster Perpetual Sky-Dweller este potrivit în mod unic pentru cei care ridică așteptări și mișcă stâlpi. Ceasul face o declarație puternică conform căreia ceasurile inovatoare ar trebui să fie, de asemenea, ușor de utilizat. Conceput pentru călătorii frecvenți, dar, de asemenea, foarte util pentru cei care ar putea avea nevoie pur și simplu de a ține evidența timpului în mai multe fusuri orare, toate funcțiile sale sunt controlate de coroană, într-o singură poziție, cu cadrul rotativ rotativ care acționează ca un selector de funcții.

Ora de referință, în format de 24 de ore, este afișată printr-un disc decentrat, iar ora locală este citită folosind mâinile centrale convenționale. Un calendar anual deosebit de inovator numit Saros - după fenomenul astronomic cu același nume - afișează data la ora 3 și luna prin 12 diafragme în jurul circumferinței cadranului. Gradul de 24 de ore al discului descentrat permite călătorilor să distingă orele din timpul zilei de cele din timpul nopții în fusul orar de referință.

De asemenea, calendarul anual Saros diferențiază automat între lunile de 30 și 31 de zile. Este acționat de un mecanism brevetat și se remarcă prin afișajul său inovator: lunile anului sunt indicate în 12 diafragme în jurul circumferinței cadranului, cu luna curentă marcată cu roșu.
Pentru un ceas plin de inovații, Oyster Perpetual Sky-Dweller nu este doar intuitiv de utilizat, ci și o propunere foarte atractivă. Aurul galben de 18 ct al carcasei, marcajelor orelor și mâinilor se combină cu cadranul negru strălucitor pentru a oferi o lizibilitate superioară în timpul zilei, în timp ce Chromalight pe mâini și marcajele orelor emit o strălucire albastră de lungă durată în condiții de întuneric, făcându-l la fel de ușor de citit noaptea. Noua brățară Oysterflex a Sky-Dweller, dezvoltată și brevetată de Rolex, oferă o alternativă sportivă la brățările metalice care oferă fiabilitatea unei brățări metalice cu supletea, confortul și estetica unei curele din elastomer.

Două lucruri fac din Sky-Dweller ceasul superlativ care este: sistemul Ring Command, o interfață între cadrul rotativ, coroana înfășurată și mișcarea care permite purtătorului să selecteze și să seteze funcțiile ceasului unul câte unul, ușor, rapid și sigur , precum și calibrul cu înfășurare automată 9001. Ambele au fost în întregime dezvoltate și fabricate de Rolex și au o serie de brevete între ele. Încorporarea sistemului Ring Command cu mișcarea a făcut ca Sky-Dweller să fie unul dintre cele mai complexe ceasuri dezvoltate de marcă. Arhitectura, fabricația și caracteristicile inovatoare îl fac extrem de precis și de fiabil.

Rolex Oyster Perpetual Yacht-Master





Lansat în 1992, ascuțitul și elegantul Oyster Perpetual Yacht-Master întruchipează bogatul patrimoniu care a legat Rolex și lumea navigației încă din anii 1950. Yacht-Master oferă o lizibilitate excelentă în toate circumstanțele, chiar și pe întuneric, grație afișajului său Chromalight: marcatoarele orare mari și mâinile largi sunt umplute sau acoperite cu un material luminescent care emite o strălucire albastră de lungă durată - de până la două ori mai lung decât materialele fosforescente tradiționale.

Husa Yacht-Master’s Oyster, impermeabilă garantată la o adâncime de 100 de metri (330 picioare), este un exemplu de robustete și fiabilitate. Carcasa din spate, tivită cu canelură fină, este înșurubată ermetic cu un instrument special care permite accesul la mișcare doar a ceasornicarilor Rolex certificați. Coroana de înfășurare Triplock - prevăzută cu un sistem de impermeabilitate triplă - se înșurubează bine de carcasă. Este protejat de o protecție integrală a coroanei.
Acest Yacht-Master 40 are cadran de ciocolată și cadru rotativ bidirecțional din aur Everose de 18 ct, cu un grad ridicat de 60 de minute și cifre, în timp ce combinația uimitoare Everose Rolesor de Oystersteel și aur Everose de 18 ct oferă eleganță și fiabilitate de neegalat. Aurul Everose, un amestec proprietar Rolex, a fost creat și brevetat de Rolex în 2005 și este turnat în propria turnătorie. Prezentate extensiv pe acest ceas, rama bidirecțională rotativă de 60 de minute, marcaje orare, mâini și legături centrale ale brățării Oyster sunt toate din aur Everose de 18 ct, în timp ce carcasa din mijloc și legăturile exterioare ale brățării sunt în Oystersteel. Această întâlnire de bun augur a două materiale pe un singur ceas Rolex: juxtapunerea aurului și a oțelului cu culorile și strălucirea lor contrastante, în armonie subtil echilibrată, este un proces patentat la care Rolex se referă ca Rolesor.

Calibrul cu răsucire automată 3235 care alimentează acest ceas este dezvoltat și fabricat de Rolex. O mișcare în fruntea tehnologiei ceasornicare, are o rezervă de putere de aproximativ 70 de ore și este precisă la +/- 2 secunde pe zi. O demonstrație desăvârșită a tehnologiei, această mișcare poartă o serie de brevete și oferă performanțe remarcabile în ceea ce privește precizia, rezerva de putere, rezistența la șocuri și câmpurile magnetice, confortul și fiabilitatea.




Cele mai bune smartphonuri lansate in 2021

------------

Luna septembrie are o semnificație specială pentru pasionații de smartphone-uri, deoarece acesta este momentul în care multe companii își lansează noile modele pentru acest an. De la mult așteptatul eveniment Apple Keynote în care Apple a dezvăluit noua linie iPhone 13 până la lansarea de către Samsung a modelelor Galaxy Z, există multe de despachetat.

Dacă doriți să tranzacționați, iată o listă de smartphone-uri de ultimă generație pe care vă recomandăm să le obțineți anul acesta.

Smartphone-uri de ultimă generație pentru 2021
1. iPhone 13 
2. Samsung Galaxy Z Fold3 5G
3. Huawei P50 Pro
4. Xiaomi 11T Pro

iPhone 13



Dezvăluit în cadrul evenimentului său anual Keynote, Apple a prezentat în lume cea mai recentă gamă de dispozitive iPhone. Seria sa iPhone 13 a debutat pe 14 septembrie și cuprinde următoarele: iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro și iPhone 13 Pro Max.

Alimentarea noilor modele de iPhone 13 este noul procesor A15 Bionic despre care Apple spune că este cu 50% mai rapid decât predecesorul său, iPhone 12. Cu un cip mai rapid, noile modele de iPhone au capacități îmbunătățite de procesare a fotografiilor. Pentru iPhone 13 și iPhone 13 mini, camerele foto pot captura acum fotografii de calitate mai bună la lumini slabe și o manevrare mai bună a fotografiilor cu unghi larg.

La modelele de vârf - iPhone 13 Pro și iPhone 13 Pro Max - acum este cu 20% mai strălucitor datorită tehnologiei ProMotion cu rate de reîmprospătare adaptive de până la 120Hz. Aceasta înseamnă rate mai mari de cadre, derulare mai lină și o experiență de joc mai bună.


Samsung Galaxy Z Fold3 5G



Samsung Galaxy Z Fold3 5G este unul dintre cele mai interesante smartphone-uri high-end din acest an datorită designului său unic. Acționând atât ca un telefon, cât și ca o tabletă, Galaxy Z Fold3 5G este un centru care vă poate duce de la întâlniri de afaceri până la ora fericită după muncă. Este alimentat de procesorul Samsung Octa-Core pe 64 de biți, care îi permite să gestioneze mai multe aplicații și să transmită în flux jocuri de înaltă rezoluție și grafice. La fel ca predecesorul său, Galaxy Z Fold3 5G vine cu o funcție de fereastră multi-activă, care face din multitasking o simplă operă.

Dispunând de cinci camere, Galaxy Z Fold3 5G are trei camere de 12 megapixeli în spate, care permit trei moduri diferite: Ultra Wide, Wide-angle și Telephoto. În partea din față, are două camere: o cameră de 10 megapixeli pe suprafața ecranului de acoperire și, pentru prima dată, o cameră sub-afișaj de 4 megapixeli pe afișajul principal.

Huawei P50 Pro



Poate că cea mai notabilă caracteristică a lui P50 Pro sunt cele două module mari ale camerei sale din spatele telefonului. Sistemul de cameră de top găzduiește în total trei obiective: un obiectiv ultra-larg de 50 megapixeli, un senzor monocrom de 40 megapixeli și un obiectiv ultra-larg de 13 megapixeli.

Sistemul de cameră inferior are un obiectiv zoom Periscope de 64 megapixeli cu zoom optic de 3,5x. Cu un sistem de captură a imaginii de top, P50 Pro este telefonul perfect pentru orice pasionat de fotografiere. Împreună cu capacități îmbunătățite de procesare a imaginilor, rezultatele arată fotografii mai vibrante; stabilizarea video a fost îmbunătățită, de asemenea. Toate acestea sunt posibile datorită motorului său XD Optic.

Seria P50 este, de asemenea, prima care își folosește software-ul propriu HarmonyOS, dar telefonul încă nu poate rula niciuna dintre principalele aplicații Google, cum ar fi G-suite și YouTube. Acest smartphone de ultimă generație este încă o captură dacă obiectivul dvs. principal este de a captura imagini uimitoare.

Xiaomi 11T Pro



Principalul punct culminant al acestui ultim telefon al mărcii chineze Xiaomi este capacitățile sale de încărcare rapidă. Xiaomi 11T Pro poate primi o încărcare completă în doar 17 minute, conform comunicatului său de presă și va avea o zi întreagă. Aceasta este o caracteristică primitoare pentru orice utilizator de telefon care depinde în mare măsură de dispozitiv pentru lucru. La fel ca toate celelalte smartphone-uri, camerele joacă un rol important, iar modelul 11t Pro este echipat cu o cameră triplă puternică configurată: un telemacro de unghi larg de 108 MP, 2x și un obiectiv cu unghi ultra-mare de 120 °.

Împreună cu uimitorul sistem de camere, filmografia sa de calcul permite telefonului să realizeze o serie de funcții inovatoare de realizare a filmului „Cinemagic”. 11T Pro are prioritate față de echipamentele grele și costisitoare de producție de filme - transformându-le pe acestea din urmă în trecut. Acum, tehnologia cinematografică de vârf din industrie este acum disponibilă în mâinile aspiranților creatori.

sâmbătă, 18 septembrie 2021

Daca nu ne intelegem unii pe altii, este probabil ca nu am intelege pe o civilizatie extraterestra

------------

Născut în urmă cu o sută de ani, Stanisław Lem, umanistul amar, futurolog, scriitor, poet și geniu general, este una dintre cele mai mari figuri din science fiction-ul european. Cel puțin este probabil ca marele eveniment să se fi întâmplat pe 12 septembrie 1921, dar ar putea fi și pe 13: părinții micului Stanisław ar fi păcălit cu date, pentru că ar fi considerat că este un rău augur dacă copilul ar trebui să sărbătorească a treisprezecea zi ca aniversare. Trucul nu a reusit : familia a locuit în Lemberg, iar Lem a rămas acolo în timpul ocupației sovietice și germane a orașului (și în copilărie îi plăcea să-și strice jucăriile, așa că a facut pipi într-o cutie de muzică frumos sculptată,  noaptea, tocmai pentru a ruina - de aceea s-a autointitulat un mic monstru în autobiografia sa).




Lemberg (Lvov) s-a alăturat Uniunii Sovietice în 1939, iar când sovieticii au părăsit orașul, prizonierii politici aflați în închisorile Comisariatului pentru Afaceri Interne al Poporului  au fost executați. După ce în câteva zile au fost uciși 2.600 de oameni, orașul a căzut pe mâna germanilor, care au zvonit că evreii sunt responsabili pentru masacru. Lem era de origine evreiască și abia a înotat în viață în pogromul de la Lemberg: mai întâi a trebuit să curețe cadavrele din închisoarea Brygidki și apoi au vrut să-l împuște , dar a putut scăpa de apariția neașteptată a unui echipaj de film german. Potrivit cercetătorului autorului, Agnieszka Gajewska, Lem s-a dus apoi la ghetoul Lvov, de unde a scăpat ulterior cu hârtii false. Restul familiei s-a ascuns în jurul orașului, dar mai multe mătuși și unchi ai scriitorului au căzut și ele victime masacrului. La sfârșitul războiului, mai mulți membri ai familiei lui Lem au încercat să se întoarcă acasă la Kielce, unde mai multe persoane și-au pierdut viața în pogromul din 1946.


Potrivit lui Gajewska, toate acestea au lăsat o amprentă asupra operelor scriitorului, deși într-un mod indirect: el însuși nu a vorbit prea multe despre iudaismul său și, de fapt, nu a știut mult timp că este de origine evreiască. Potrivit istoricului literar, pe de o parte, acest lucru nu este adevărat, deoarece familia a participat la viața comunității evreiești din Lemberg, iar Lem însuși a primit note excelente în teologie. Potrivit lui Gajewska, deși scriitorului nu i-a plăcut să comenteze vremurile din timpul războiului, mai multe cărți ale experienței din acea vreme au fost lăsate în urmă. Nu este un indiciu foarte spectaculos, pentru că nici măcar nu menționează lucrul din cartea sa de autobiografie despre copilăria sa din Orasul Superior.

După război, Lem s-a mutat cu părinții săi la Cracovia și a absolvit facultatea de medicină acolo în 1946 - sau pur și simplu a ieșit, dar nu a terminat, nu a renunțat pentru că se temea să fie târât într-un medic militar. În schimb, s-a stabilit într-un institut de cercetare, a scris primul său roman și a scris și poezii și nuvele. Cu toate acestea, după un timp s-a săturat de munca institutului de cercetare, pentru că acolo a trebuit să urmeze doctrinele lui Trofim Genyiszovich Liszenko, infamul pseudo-om de știință. Lischenko, eroul operei socialiste, s-a confruntat cu disprețul față de știința occidentală, genetica, printre altele, și milioane au murit de foame din cauza propriei sale căi separate a ideilor agricole. Lem a lucrat la institutul de cercetare până în 1950, prima sa sci-fi a apărut în 1946 . În 1948, a scris și primul său roman, în afara genului de ficțiune științifică, Spitalul Schimbării la Față a lui Hristos, în care se întorc siturile tinerilor din Liov, dar acest lucru nu a fost permis de cenzură. Potrivit lui Gajewska, acest roman se hrănește cel mai identificabil cu evenimentele din cel de-al doilea război mondial și cu locațiile tinereții lui Lem.

Cărți de stimulare
Lem a devenit destul de popular în Polonia relativ repede, dar operele sale au început să fie traduse: în Ungaria, World Literary Information a raportat în 1956 că povestirile mai scurte au apărut în maghiară de la scriitor, iar în 1957 romanul ``Astronauții ``  a fost lăudat. Această din urmă lucrare scrie direct despre carte că „literatura noastră pentru tineret, care, în afară de romanele fantastice ale lui Verne, era practic lipsită de science-fiction, a primit o carte interesantă a scriitorului polonez Stanislaw Lem, foarte utilă pentru extinderea cunoștințelor sale și stimularea cercetării. " Scriitorul a declarat mai târziu că lucrările sale timpurii ar putea fi clasificate în cea mai mare parte ca realism socialist, așa că nu era prea mândru de ele: nici nu voia să fie realist, nici socialist în special.

În ``Astronauții``, Lem descrie o civilizație dispărută a lui Venus: romanul dezvăluie că meteoritul Tunguz a fost de fapt o armă extraterestră cu care au început să bombardeze Pământul, dar venusienii nu au apucat să cucerească planeta pentru că între timp s-au certat intre ei si  au exterminat cu succes întreaga populație a planetei. Cartea a fost scrisă de Lem în 1951 și nu este dificil să asociezi soarta venusienilor cu situația geopolitică tensionată de atunci.

Am trimis un om în spațiu, dar hârtia igienică nu este
Lem nu a fost în general politizat, a fost, de asemenea, precaut în declarațiile sale, deși a fost cunoscut ca un critic sângeros care i-a certat fără milă pe autorii SF din declinul Occidentului. Contrar unor autori optimisti, nu credea că progresul tehnologic va rezolva toate problemele umanității . Potrivit filosofului polonez Leszek Koczanowicz, scriitorul, în urma experienței celui de-al doilea război mondial, a avut grijă să nu formuleze idei generale despre natura și moralitatea umană. Faptul că sovieticii au reușit să trimită omul în spațiu, dar nu au reușit să rezolve să aibă hârtie igienică în magazin, l-a convins că progresul tehnic nu merge întotdeauna mână în mână cu prosperitatea. 

Lem a scris ``Astronauții`` la comandă ,  într-un timp record, tocmai pentru că puțini autori sci-fi polonezi erau cunoscuți la acea vreme, i. Reprezentantul editorului, Jerzy Panski, l-a întâlnit pe Lem în stațiunea Asociației Scriitorilor Polonezi din Zakopane în 1950 .Panski i-a spus cât de puțini oameni se ocupă de genul Sci-fi din țară, l-a întrebat pe scriitor dacă ar putea scrie ceva de genul acesta. Știa sa scrie dar   nu știa cine este Panski, așa că a fost surprins când a primit un contract de comision pentru un roman SF. Nici nu știa despre ce poate scrie, dar a scris în titlul ``Astronauții`` și apoi a scris cartea în sine.

Spațiu și timp
Acesta a fost urmat de mai multe SF-uri clasice și apoi a schimbat perspectiva lui Lem, poate chiar genul. În anii 1960 și 1970, a fost unul dintre cei mai citiți autori de science fiction din lume: 45 de milioane de exemplare ale cărților sale s-au vândut în toată lumea,

„Spațiul este, la urma urmei, solid și făcut dintr-un bloc, lipsit de capcane . Timpul, pe de altă parte, este un element ostil, care pune viața în pericol, aș spune, contrar naturii umane. La început, am avut mari dificultăți cu concepte precum mâine sau ieri. Mărturisesc - nu am mai spus nimănui despre asta - că le-am pus pe amândouă în spațiu pentru o perioadă foarte lungă de timp. ”- a spus Lem

Aici a început calvarul metafizic al lui Lem, care a durat mult timp și, la un moment dat, a dominat complet scrierile sale (a publicat din ce în ce mai multe eseuri din anii 1970, inclusiv semi-eseuri ironice, recenzii ale lucrărilor nenăscute și altele asemenea). Jocul din copilăriea devenit o realitate sau cel puțin o realitate literară. în Lem nici realitatea nu este reală, dar același lucru se poate spune despre câțiva autori excelenți, Ray Bradbury sau Philip K. Dick. Lem a prezentat mai multe teorii care au fost atribuite ulterior altora: filosofului Nick Bostrom i-a venit în 2002 ideea că realitatea este doar o simulare pe computer, Lem încă din 1960.

Ghicitorul
Dick chiar a intrat într-un conflict personal cu Lem: conform prezentului, amândoi erau foarte interesați de metafizică, în special de problema timpului, dar Lem a spus că Dick era un reprezentant al diletantei prelate americane (dar mai târziu a primit o copie a lui Ubik care i-a plăcut atât de mult încât l-a recomandat pe editor). Scriitorului oricum nu i-a plăcut prea mult literatura americană, iar Dick nu s-a ocupat deloc de lucruri similare, deși nu mulți oameni din epocă au legat problemele ridicate de Sfântul Toma de Aquino cu epoca spațială. Lem a făcut-o, totuși titlul Summa Technologiae este probabil o referință directă la Summa Theologica, iar Dick însuși cită lucrarea ecleziastică medievală în cel puțin cartea cu titlul ``Trei stigme ale lui Palmer Eldritch``.

Opera lui Lem de această dată nu este fictivă, într-un volum publicat în 1964 se ocupă de futurologie și încearcă să exploreze trecutul și viitorul omenirii, , făcând câteva glume despre marea operă. Cu toate acestea, nu l-a luat în serios, nici romanele sale (ironia era în ele): este foarte ușor să realizezi o colecție a operei sale care prezice  de la internet până la cartea electronică (a prezis cu amabilitate tehnica Kindle în 1961, dar există și alte surprize ).

Dificultăți de comunicare

Dacă nu ne înțelegem, este foarte probabil să nu înțelegem nimic dintr-o civilizație extraterestră - acesta a fost unul dintre motivele obișnuite în opera lui Lem, care a jucat un rol important și în cel mai faimos roman al său, ``Solaris`` din 1961. Fantoma științifică, care descrie lupta unui ocean inteligent pe o planetă îndepărtată, a fost pusă în scenă de cel puțin cinci ori în diferite adaptări, realizate în patru opere (una germană, una italiană, una austriacă și una japoneză) și regizată de trei lungmetraje de Boris Nirenburg, Andrei Tarkovsky și Stephen Soderbergh - Capodopera lui Tarkovsky a câștigat Marele Premiu al Juriului Festivalului de Film de la Cannes în 1972.

Sperăm că nimeni nu poate fi tras la răspundere pentru acest lucru

Deși a prezis mai multe invenții minunate, Lem a criticat ulterior în mod explicit evoluțiile care au avut loc și nu a fost deloc convins că acestea vor aduce beneficii umanității. El a avertizat că dezvoltarea inteligenței artificiale face pe oameni mai lenesi în timp ce crede că trăiesc în condiții fabuloase (trimitem oamenii în spațiu, dar nu putem rezolva problema :  ...de a avea hârtie igienică în fiecare magazin). El a fost ateu pe o bază morală: într-un interviu din 1984, el a declarat că Lumea era atât de prost pusă laolaltă încât voia să creadă că nimeni nu poate fi tras la răspundere pentru aceasta.

Lem s-a rupt în cele din urmă de science fiction în anii 1990 și și-a dedicat energiile futurologiei, murind de boli de inimă în Cracovia în 2006.